úterý 22. října 2013

Můj hlas je duhový

Jsem člověk, který nesleduje politiku. Nebaví mě, jsem jí otráven, nerozumím jí. Žije se mi skvěle i bez ní. (A to chci být novinářem, hehe.) Nicméně volit chodím a snažím se volit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí - i třeba jen podle toho, jak jsou mi lídři stran sympatičtí, jakou mají kampaň a co chtějí v jednoduchých bodech zlepšit (aniž bych si zjišťoval, zda mají šanci). Vybíral jsem tedy vylučovací metodou. 

Nebudu rozhodně volit ČSSD (tím pádem ani KSČM a už vůbec ne SPOZ) - nerad se ohlížím přes rameno a ještě k tomu na levou stranu. Nebudu ani volit ODS, protože mě zklamali. Nebudu volit DSSS (netřeba snad ani komentovat) a nebudu volit ani Brouka Pytlíka Tomia Okamuru s hyperambiciózní Bobošíkovou. Nebudu volit Piráty, o kterých si myslím, že jsou neseriózní stranou. Nebudu volit Svobodné, protože mi přijdou příliš radikální. Nebudu volit ani Babišovo ANO, které mi sice bylo zprvu sympatické, ale začínám mít obavy, že se z nich vyklubou druhé VV. Nebudu volit ani lidovce, protože bych si tím lhal do kapsy. Nebudu volit malé strany, které nemají šanci. 

Zůstaly mi tedy dvě strany, mezi kterými jsem se rozhodoval. TOP 09 a Strana zelených. Dlouho jsem byl rozhodnut pro TOPku, protože věřím, že v ní jsou inteligentní lidé, kteří mají cíl a dovedou náš stát vyhrabat ze šlamastyk, do kterých spadl. Myslím si však, že se bez mého hlasu obejdou. A proto budu volit zelené. Jednak je mi nesmírně sympatický přístup Ondřeje Lišky, také se mi líbí jejich program. Přeji si, aby se dostali do Sněmovny, a aby stáli u změny, která snad už konečně přijde. Přestože, jak jsem již naznačil, se o politiku nezajímám, stále věřím, že se může změnit takovým způsobem, aby mě upoutala. Abych měl důvod se o ni starat. A proto věřím, že volbou Strany zelených se k této prozatímní fikci opět trochu přiblížíme. 

Můj hlas je duhový. Ale pro nadcházející víkend hlavně zelený.

Žádné komentáře:

Okomentovat